Saturday, October 8, 2011

gua dan ....

gua bangun awal. buang selimut, "panas!" kata gua dengan mulut bau longkang.
gua reply dua tiga mesej yg masuk ke telefon bimbit. bantai termenung kejap atas tilam. reply mesej lg. "kredit habis! macam mana nak reply mesej cam gini?!" gua baling henpon. henpon landing baik atas tilam hakeem. selongkar almari, gua capai laptop dan on.


fb gua sayu semacam. gua faham, kena terima hakikat yang gua tak market, tak hensem, dan tak popular. gua tabah (jahanam). bosan, gua berjalan ke balkoni sambil nyanyi lagu jamal abdillah. kecik membongkang lagi. bau auntie sebelah masak kari jelas mencucuk-cucuk perut gua yang tengah kebulur. gua buat selamba, buat cool, pasal anak dia tengah sidai kain. gua buat-buat stretching, pumping dua tiga kali, sambil tu jeling-jeling kat anak auntie sebelah. amoi tu pandang gua! gua buat senyuman paling ikhlas sambil betul-betulkan rambut. amoi tu blah, sambil menjelir lidah kat gua. tapi dia ketawa-ketawa sikit, ada can mak hajah bermenantu amoi.

gua kembali ke laptop. gua search nama penuh sendiri kat google, dengan harapan tiba-tiba angelina jolie datang kidnap gua macam cerita 'wanted'. pap! gua tekan enter. Booomm! pintu kena pecah! angelina jolie kidnap gua. "follow I din! kita kahwin lari" kata angelina dengan pelat mat sallehnya. ok, gua tipu. gua dah tekan enter jadi keluar la benda-benda yang berkaitan dengan gua. keluar facebook, keluar myspace, keluar last.fm, keluar lomohomes, keluar purevolume, keluar la semua benda yang berkenaan, yang tak berkenaan pun turut serta keluar. gua kejam mata. gua on safe search.

gua jumpa balik blog lama gua. baru ada tiga post. itupun kata-kata sampah gua. gua padam blog tu. gua baring balik sambil termenung tengok langit-langit. "kan bagus kalau gua ni popular, hensem, market, kaya. komfem awek berderet. gua pandang sekali je, terus awek bagi flying kiss." lama gua termenung. gua ngadap balik laptop. bukak blog adik perempuan gua. belek punya belek. gua berhenti. gua lock laptop, capai tuala, gua teruskan hajat gua untuk mandi. Tuhan tu punya respon Maha Hebat, Maha Cepat.

"Telah sujud wajahku kepada yang menciptanya, yang telah memberi rupa baginya dan telah memberi pendengaran dan penglihatan dengan kehendak-Nya dan dengan kekuasaan-Nya, Tuhan yang penuh limpah keberkatan-Nyatelah menjadikan manusia sebaik-baik kejadian."

0 sumpah seranah: